
Contact your friends through your favorite communication platform: Zoom, Skype, phone or any other network you like. It doesn't matter how long you can hear and / or see yourself. The game is best played in the Chrome browser on a laptop or computer. The game is not compatible with mobile devices or tablets.
GO https://sectorx.thedungeon.ro/game. It will take a few minutes for the game to load. If it takes longer, it may be due to a network restriction. Please remove such restrictions and reload the page.
Urmează instrucțiunile de pe ecran. În primul rând, va trebui să alegi un nume de utilizator, apoi va trebui să creezi o cameră privată (în acest fel, veți juca împreună). Aceasta se face prin introducerea unui nume pentru camera/echipa voastră și apăsarea butonului „Create room”. Ceilalți membri ai echipei tale trebuie să tasteze exact același nume de cameră/echipă și apoi să dea click pe „Join room”. Ar trebui să poți vedea numele tuturor jucătorilor.
Important information
Enter the game code
Once you enter the game code on the site, it will expire in 24 hours, so please do not enter the code until the day you want to play.
Website-ul necesită introducerea manuală a cheii jocului, care acționează ca o măsură de securitate. Ca atare, vă rugăm să verificați că ați copiat cheia jocului cu atenție și corect pe site. Asigurați-vă că diferențiați între caractere similare, cum ar fi „1” și „I” și că ați tastat numărul corect de caractere.
If you are sure that the code is correct, but you still cannot access the site, please send us an e-mail to info@thedungeon.ro so that we can check your code.

Creating the game room
- Once you have entered the key, you will be able to create a unique game room. We recommend that you write the room name / team name somewhere. As long as one of your team members stays in the room, all other teammates will still be able to access the game, even if their connection is broken or they are forced to leave the game for any reason.
- For team lead - he is responsible for creating the game room
- will enter the access key
- He will type his own name
- It will type the team name
- Press START ROOM
- Wait for the other players to enter the game room before pressing Start Game
- For players - they will type the team access code
- they will type their own name
- vor tasta numele echipei, exact asa cum este scris. În caz contrar accesul le va fi refuzat.
- will press JOIN ROOM
În momentul în care toti jucatorii se află în camera de joc, puteți apăsa butonul START GAME.
The hall will cease to exist if all players leave the hall. This means that teams sharing a device will want to write down their puzzle solutions as a backup. If their connection is broken and the camera ceases to exist, your only option is to create a new room and re-enter the puzzle solutions to progress to the point where your game has been interrupted.


Useful information
• Timerul din joc va merge în sus, nu în jos, așa că veți avea atât timp cât va trebui ca să terminați jocul. Scopul însă este să o faci cât de repede poți. În mod normal, jocul poate fi terminat în 60 de minute de către echipele cu experiență și 90 de minute de către echipele mai puțin experimentate.
• Multe dintre puzzle-uri vă vor solicita să încrucișați informații sau indicii, dar puteți avea doar o fereastră deschisă o dată. Din acest motiv, vă încurajăm să notați indiciile și să faceți fotografii/screenshots pentru orice indiciu credeți că este util. Realizarea fotografiilor nu contravine regulilor, de fapt este încurajată, pentru a nu pierde timpul în joc.

• Ocazional, unele configurații ale browserului, plugin-uri sau probleme de lățime de bandă pot afecta capacitatea de încărcare a jocului. Dacă se întâmplă acest lucru, vă rugăm să reîmprospătați ecranul apăsând Ctrl + F5. Dacă problema persistă, treceți la un dispozitiv/browser diferit.
• Dacă un jucător părăsește jocul, poate pur și simplu să reintre în joc, tastând numele camerei.
• Jocul se accesează cel mai bine în browserul Chrome, de pe un laptop sau computer. Jocul nu este compatibil cu dispozitivele mobile sau tabletele.
• Jocul se redimensionează în funcție de fereastra browserului. Dacă nu puteți vedea întregul ecran sau unele părți sunt tăiate, mărirea browserului (zoom out) poate ajuta la remedierea acestei probleme. În Chrome, faceți clic pe cele trei puncte din colțul din dreapta sus pentru a accesa funcția de zoom.
• Jocul funcționează cu sunet, muzică și video. Evitați ca sunetul să se audă cu ecou în platforma de comunicare aleasă. Pentru cea mai bună experiență, vă recomandăm să purtați căști atunci când jucați. Dacă nu aveși căști, este posibil să anulați sau dezactivați sunetele jocului atunci când este necesar.

Troubleshooting
Mobile devices
Although it is possible to charge on a mobile device, the game itself is not compatible with the phone. Please use a computer or laptop to play.
Connecting to the website
Recomandăm să utilizați browserul Chrome pentru a vă conecta. Alte browsere (cum ar fi Safari) vă solicită să permiteți manual pop-up-uri pe site-urile pe care le vizitați. Dacă vizitați site-ul nostru pentru a juca „Sector X: The B.R.U.C.E. PROJECT” și site-ul nu afișează o casetă pentru codul jocului dvs., poate fi necesar să permiteți manual pop-up-uri pe care le setați din preferințele browserului.
If the website works properly, you will be asked to enter the key. If you still can't see this section of the site, check the following:
- Încercați să accesați site-ul web printr-un dispozitiv sau rețea care nu este compatibilă cu javascript?
The game requires Java to run, and some networks, such as desktop networks, are set to block Javascript applications.
- Do you have an active firewall, VPN (virtual private network) or pop-up blocker in your network or machine?
Încercați să reîncărcați browserul (acest lucru se realizează prin apăsarea Ctrl + F5 pe un dispozitiv Windows).
- If you have exhausted the above solutions and are unable to log in, try accessing the site through a different browser or device.
Game malfunctions
Problems with Sector X are uncommon, but may occur occasionally. This is usually the result of a poor connection or existing compatibility issues with a team member which in turn affects the game for all players through synchronization. An example of this would be the disengagement between sectors or the inability to access a puzzle for certain team members. If this happens, our recommendation is to try the following:
Refresh the browser window by pressing CTRL + F5, before starting a new room with a new name and resuming the game.
If you suspect that your internet connection is causing the problem, it may be worth trying an alternative browser or device. We also recommend that you minimize bandwidth usage by turning off your camcorder on your chosen communication platform and turning off connections from other devices in your home.
If you find that the game is malfunctioning or lagging, you can use this site or a similar site to check your internet connection: https://www.speedtest.net